На головну Про асоціацію Учасники асоціації Праці учасників Контакти In English En español

1 березня 2016 р.  доктор Лайл Кауфман (США) прочитав на історичному факультеті лекцію: «ЕВОЛЮЦІЯ АМЕРИКАНСЬКОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ: 1954-1990». Мова викладання – англійська.

Містер Кауфман розповідав про зміни, які відбулися в системі освіти США від 1954 року до сьогодні. Відомо, що в 1950-х роках панували думка про зверхність білої раси над усіма іншими та ідея соціального Дарвінізму, які призвели до сегрегації. Сегреговане суспільство стало основою для сегрегації освіти, тому були створені окремі школи для білих та чорних, а діти з особливими потребами взагалі не допускались до шкіл.

«У Америки темна історія освіти», – сказав містер Кауфман. Одним з найяскравіших прикладів цього є існування Віллоубрукської школи в Статен Айленді, Нью-Йорк. Вона була школою для небажаних дітей. Дітей з особливими потребами, чиї батьки не хотіли і не могли з ними впоратись. Дітьми нехтували, їх прив’язували до ліжка, залишали лежати на брудній підлозі. Велика кількість американців не підозрювала про існування подібних шкіл до тих пір, поки молодий журналіст Геральдо Рівера не знайшов спосіб потрапити до Віллоубрука. Він зробив фото та відео того, що насправді відбувалось у стінах школи та опублікував їх у газетах та на телебаченні. «Пахло брудом, – казав Рівера. – Пахло хворобами та пахло смертю»

Це призвело до підвищення суспільного невдоволення. Крім того, 1950-ті стали часом розвитку руху за громадянські права. Під керуванням Мартіна Лютера Кінга, в 1960-х рух досяг своєї мети: рівності для людей різного кольору шкіри та соціального статусу. Слід за ним розпочався інший рух – рух за громадянські права для інвалідів. Надихнувшись успіхом Мартіна Лютера Кінга, вони використовували такі слогани як «Ми подолаємо» та «Несправедливість десь – це загроза справедливості скрізь» Врешті решт, рух довів, що всі діти можуть вчитися та всі вони мають право на те, щоб здобувати належну освіту.

Сьогодні в США існують інтегровані класи для дітей з різним кольором шкіри, національністю та станом здоров’я. Крім того, практикується командне навчання, коли один з вчителів навчає звичайних дітей, а інший дублює інформацію для дітей з особливими потребами. Містер Лісл Кауфман вірить, що єдиний шлях до подолання дискримінації – це той, що починається з навчання дітей у школах того, що хоч ми і різні, але всі люди рівні.

 

photo_small.jpg photo2_small.jpg photo3_small.jpg photo4_small.jpg
photo5_small.jpg photo6_small.jpg photo7_small.jpg photo8_small.jpg
photo9_small.jpg photo10_small.jpg photo11_small.jpg photo12_small.jpg
photo13_small.jpg photo14_small.jpg img_5091_small.jpg img_5092_small.jpg
img_5093_small.jpg img_5094_small.jpg img_5095_small.jpg

Copyright © 2017-2018 The Ukrainian Association for American Studies